pátek 16. ledna 2009

MELBOURNE (stát Victoria)

DEN 1
Odlétáme z Perthu a je nám smutně, ale tak nějak jinak. Nikdo se s námi v podstatě neloučí, ale oba cítíme, že téměř rok života v Perthu se nedá jen tak přejít mávnutím ruky.

Byt máme předaný, poslední věci odeslané a jen s baťůžky vyrážíme vzhůru do města, kde potřebujeme zabít nějakých 8 hodin, než se vydáme na letiště. Uteče to jako voda, sedáme do autobusu a míříme směr Perth Domestic Airport (nejlevnější transport jak se zdá – 3,50 AUD).
Letadlo má téměř hodinové zpoždění, ale ikdyž jsme unaveni, nijak nám to nevadí. Horší je to v letadle. Místa málo a naše představa, že se v letadle hezky vyspíme, než dorazíme do Melbourne, se velmi brzo promění ve 4 hodinové vrtění, poposedávání a hledání ideálních poloh, kde by si člověk mohl aspoň trošku zdřímnout. Jestli spíme (spíme rozuměj, že máme zavřené oči) hodinu, je to hodně.

Do Melbourne přilétáme ráno, cca v 7 hodin jejich času (oproti ČR už máme rozdíl 10 hodin), venku je už něco kolem 30 stupňů. Úplně první dojmy z cesty do centra jsou rozpačité – projíždíme industriální částí, všude beton, koleje, mrakodrapy a staré baráky a jedno ohromné „ruské kolo“.

Ubytováváme se v centu v Greenhouse backpackers a dostáváme tzv. double room, z čehož se po otevření dveří stává temná cela bez oken s palandou a 2 plechovými skříňkami (rozměrově do 5 m2). Jsme ale tak unaveni, že je nám to jedno. Horší je, že musíme počkat, až nám pokoj připraví, abychom si mohli dát šlofíka. Jdeme se tedy projít, ale díky absenci spánku, procházíme městem jak zombie, nic moc nevnímáme. Pokoj máme naštěstí připraven už kolem 11 hodiny, takže nastavujeme budíka a jdeme se dospat. Moc nám to nejde, ale i hodinka spánku je dobrá.
Odpoledne vyrážíme na plavání do místních městských lázní a poté na večeři a za nočním životem, kterým je Melbourne vyhlášené. Máme štěstí, protože ve středu jsou tu tzv. noční trhy, kdy na ohromném tržišti zůstávají stánkaři a do toho vám tam hraje hudba, DJ, můžete si zahrát bingo, dát si spoustu docela zajímavého jídla (od afrických jídel, přes španělskou paellu až po asijské nudle). Fronty jsou ale na dlouho, tak hlad částečně zabíjíme pivem :D. Máme radost, že jsme se tam šli podívat, protože nás to nabíjí a je to něco, co Perth rozhodně neměl a co nám možná i chybělo.

Cestou domů ještě zaskočíme do hospůdky, kterou máme hned za rohem od bydlení, dáme poslední pivečko a mažeme na kutě. Spíme jak dřeva až do druhého rána.

DEN 2
Vyrazime do zelene casti Melbourne / botanicke zahrady. Nabirame ale svizne tempo a uz po 2 hodinach mame hotovo. Tak se vydavame tramvajkou na nedalekou plaz jmenem St. Kilda. Asi jsme zmlsani rozlehlymi bilymi plazemi z Perthu, protoze tak nejak zazivame zklamani nad tim, zo vidime. Navic jeste nesviti slunicko a tak se brzy pakujeme, davame obidek, pivecko a svistime zpatky "domu" dat si slofika. Odpoledne mame naplanovanou navstevu jednoho z mistnich mrakodrapu s vyhlidkou, ktera je 250 m vysoko - 55 pater vytahem trva asi 40 vterin. Jsme uchvaceni 360stupnovym vyhledem na cele Melbourne. Navic mame moznost se sem vratit jeste vecer a videt Melbourne v noci. Skoro to ale nestihame, protoze se zasekavame v ubytovne na internetu. Jsme ale vytrenovani bezci :D a tak nasazujeme zavodni tempo a bezime co se da. Stihame to paradne. Vyhled je proste dechberouci. Fotime jednu fotku za druhou az do chvile, kdy jsme pozadani vyhlidku opustit. Nejvyssi cas si dat male pivco a jit na kute. Presne to delame.

DEN 3
Rano vstavame, davame sprsku, snidani a snazime se nacpat vsechny veci do batuzku (jakto, ze je tam ted min mista ikdyz jsme nic nekoupili?) a vyrazime na letiste.
Za pul hodiny nastupujeme do letadla, ktere leti nadhernych 50 minut do Adelaide.